Functieomschrijving
Het Economisch Huis Oostende werd in 2008 opgericht om de economie en de bijhorende tewerkstelling maximaal te boosten. Concreet focussen we hierbij op het aantrekken van nieuwe ondernemingen, het ondersteunen van de reeds aanwezige bedrijven, de promotie van Oostende als economische regio en op een maximale tewerkstelling. Onze organisatie telt intussen 15 enthousiaste collega's die jou graag verwelkomen!
We zijn op zoek naar een Coördinator Éénloket. In deze rol fungeer je als eerste aanspreekpunt voor ondernemers, zowel fysiek, telefonisch als digitaal.
Jouw belangrijkste taken:
- Je beheert inkomende communicatie en zorgt voor een professionele en klantgerichte opvolging
- Je ontvangt en begeleidt (startende) ondernemers bij al hun vragen
- Je werkt nauw samen met collega's en met de stad Oostende maar ook met andere partners zoals Unizo, VLAIO, VOKA, WVI, ...
- Je geeft informatie over vergunningen, toelatingen, regelgeving en steunmaatregelen
- Je detecteert noden van ondernemers en koppelt deze terug aan het team
Profiel
Jij bent iemand die:
- klantvriendelijkheid en dienstverlening centraal stelt
- de taal van ondernemers begrijpt en beheerst
- sterk communiceert, zowel mondeling als schriftelijk
- gestructureerd en nauwkeurig werkt
- proactief meedenkt en oplossingen zoekt
- makkelijk schakelt tussen verschillende vragen en prioriteiten
- zelfstandig werkt maar tegelijk een echte teamspeler is
Vereisten:
- Je hebt een bachelor- of graduaatsdiploma, of gelijkwaardig door ervaring
- Je beschikt over goede digitale vaardigheden (Office, CRM-systemen, e-loketten, enz.)
- Je beheerst het Nederlands uitstekend
- Ervaring in ondernemersadvies, startersbegeleiding of een gelijkaardige functie is een troef
- Je bent in staat om wetgeving (lokaal, Vlaams, nationaal) snel en gericht te absorberen en praktijkgericht toe te passen
Aanbod
Wij bieden jou:
- Een boeiende functie waarbij je mee bouwt aan een sterk en ondernemend Oostende
- Een aantrekkelijk verloningspakket met extralegale voordelen (laptop, gsm, groeps- en hospitalisatieverzekering, maaltijdcheques, ruimte voor opleidingen, 20 vakantiedagen én 12 ADV-dagen)
- Een team van 15 enthousiaste collega's die uitkijken naar jouw komst
- Een moderne en aangename kantooromgeving met voldoende ruimte voor jouw fiets of wagen
- De mogelijkheid om 1 dag per week van thuis uit te werken
- Een voltijdse tewerkstelling van onbepaalde duur
Interesse?
Stuur je cv en motivatiebrief uiterlijk tegen 15 december 2025 naar julie.vermeulen@economischhuis.be.